-->

Παρασκευή, 28 Μαΐου 2010

4 -5 – 6 Ιουνίου: ΜΕΡΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Οικολογικός Πολιτιστικός Σύλλογος Χαϊδαρίου ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ.

4 -5 – 6 Ιουνίου: ΜΕΡΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Ιερά Οδός, Χθες και Σήμερα  

[Στο τέλος της Ιεράς Οδού, λίγο πριν τη Μονή Δαφνίου, Ελεύθερη Είσοδος]
Εκθέσεις φωτογραφίας - ζωγραφικής – αφίσας
Έντυπα Περιβαλλοντικών Οργανώσεων
Προβολές videoPower Point
Μουσικά συγκροτήματα
Παιδικά παιχνίδια
Ξεναγήσεις
Πικ -Νικ
Βιβλία
Παρασκευή 4 Ιουνίου
8:30μ.μ. Παρουσίαση  δράσεων του ΟΙΚΟ.ΠΟΛι.Σ.
8:45 μ.μ. Οδική Ασφάλεια και Τροχαία δυστυχήματα – «You are what Y Do – Κώστας Κουβίδης»
9:00 μ.μ. «Ας σεβαστούμε της Ιερά Οδό» από τους Μαθητές του 6ου Γυμνασίου
9:30 μ.μ. Παίζει το συγκρότημα Swing Strings (σε swing & gipsy jazz κομμάτια)
(Μαρία Μανουσάκη- βιολί, Απόστολος Λεβεντόπουλος- κιθάρα, Μάνος Λούτας- κόντρα μπάσο)
11:00 μ.μ. Πικ - Νικ

Σάββατο 5 Ιουνίου
To πρωί από τις 11:30 π.μ. – 1:45 μ.μ.  Κερνάμε καφέ, βουτήματα και φλυαρούμε.

7:00μ.μ. Κουκλοθέατρο από τον Κώστα Χατζηγεωργίου
7:30 μ.μ. Παιδικό Παιχνίδι – Ζωγραφική - Γλυπτική
9:00 μ.μ. Οι ΣΤΡΑΤΟΚΟΠΟΙ παρουσιάζουν video με θέμα το Ποικίλο Όρος.
9:30 μ.μ. Ο Γιάννης Ιγγλέσης παρουσιάζει με Power Point το «Παλατάκι και το Κτήριο Γύζη».
10:00 μ.μ. Παίζει το Χαϊδαριώτικο συγκρότημα «Music is Life»
11:10 μ.μ. Πικ – Νικ

Κυριακή  6 Ιουνίου
11:00 π.μ. Ζωγραφική παιδιών στη Μονή Δαφνίου.
11:45 π.μ. Επίσκεψη, Ξενάγηση στη Μονή Δαφνιού, (Γιάννης Ιγγλέσης).

7:00 – 9:00 μ.μ. Ανάρτηση – Παράδοση έργων παιδική ζωγραφικής/ Καφέ και κουβεντούλα.

* Χορηγός Επικοινωνίας: ΑΣΔΑ και Δήμοι Δυτικής Αθήνας
* Υλικοτεχνική Στήριξη: Πνευματικό Κέντρο Δήμου Χαϊδαρίου

Γνωριμία με ένα φυτό: Καιρός για φασολάκια
Green Beans, Growing, Canning, Freezing and Green Bean Recipes

Green Beans Have World Wide Food Appeal!

Every culture has their own favorite ways to cook green beans.
Asian cultures add spices like garlic, ginger, scallions, chili paste and soy sauce to green beans.
Greek
 green beans are simmered with onions, tomatoes, garlic and oregano until soft.
more...
 
Το αγαπημένο λαχανικό των νοικοκυρών 
είναι τώρα στην εποχή του.




Tου ΗΛΙΑ ΚΑΝΤΑΡΟΥ
Θεωρούνται το κατεξοχήν λαδερό φαγητό της άνοιξης και του καλοκαιριού, και όχι άδικα. Τα φρέσκα φασολάκια που κατακλύζουν αυτή την περίοδο τους πάγκους των λαϊκών αγορών, πέρα από γευστικό λαχανικό, είναι και πηγή πολύτιμων βιταμινών και ιχνοστοιχείων για τον ανθρώπινο οργανισμό.  
Από τα σημαντικότερα είδη της οικογένειας των ψυχανθών, το γνωστό μας «κοινό φασόλι» (Phaseolus vulgaris) είναι το είδος με τη μεγαλύτερη ίσως εξάπλωση στον κόσμο. 
Με καταγωγή από τις υποτροπικές και τροπικές ζώνες της Αμερικής και της Ασίας, εισήχθη στην Ευρώπη τον 16ο αιώνα από τους Ισπανούς και τους Πορτογάλους εξερευνητές που επέστρεφαν από το ταξίδι τους στον Νέο Κόσμο. Σήμερα, από τα 150 διαφορετικά είδη του γένους Phaseolus καλλιεργούνται παγκοσμίως μόνο 7: το P. lunatus (Αμερική), το P. acutifolius (ΗΠΑ και Μεξικό), το P. multiflorus (τροπικές και υποτροπικές χώρες), το P. mungo (Ινδία, Κίνα και Ιαπωνία), το P. aconitifolius (Ινδία) και το P. angularis (Κίνα και Ιαπωνία).

Φρέσκα και ξερά
Τα φασόλια, ανάλογα με το στάδιο της συγκομιδής τους, διακρίνονται στα φρέσκα φασολάκια (εντάσσονται στην κατηγορία των λαχανικών), τα οποία καταναλώνονται μαζί με τους λοβούς τους, και στα ξερά (συγκαταλέγονται στα όσπρια), που συγκομίζονται σε πλήρη ωρίμαση και καταναλώνονται μόνο τα σπέρματα. Τελευταία, χάρη στις θερμοκηπιακές καλλιέργειες με τις νέες, πρώιμες ποικιλίες και υβρίδια, τα βρίσκουμε στην αγορά σχεδόν όλο το χρόνο. Πιο συγκεκριμένα, στη χώρα μας η καλλιεργήσιμη έκταση (υπαίθρια και θερμοκηπιακή) ξεπερνάει τα 100.000 στρέμματα, με τους αριθμούς όμως να ακολουθούν πτωτική τάση τελευταία λόγω των αθρόων εισαγωγών. 
Πάντως, όσοι Ελληνες παραγωγοί επιμένουν στην καλλιέργειά τους επιλέγουν συνήθως τα κίτρινα καναρινιά, τα άσπρα βουτυράτα, τα Καρατζόβας, τα άσπρα τσαουλιά, τα πολίτικα, τα μελιτζανιά αντριώτικα, τα σοκολατιά τσαουλιά κ.ά. Και για την αποφυγή παρεξηγήσεων, στους πάγκους των λαϊκών -βιολογικών και συμβατικών- «τσαουλιά» ονομάζονται τα φασολάκια με τους κυλινδρικούς λοβούς και «μπαρμπούνια» με τους πεπλατυσμένους.

Ποικιλίες και υβρίδια
Στο εμπόριο κυκλοφορούν πια εκατοντάδες ποικιλίες και υβρίδια του «κοινού φασολιού», οι οποίες, ανάλογα με τη μορφολογία και την ανάπτυξη του φυτού, χωρίζονται σε τρεις ομάδες: την ομάδα με τις νάνες ποικιλίες (ύψος φυτού έως 40 εκ.), με τις ημιαναρριχώμενες (ύψος έως 1,20 μ.) και με τις αναρριχώμενες ποικιλίες (ύψος άνω των 2 μ.). Για πρώιμες παραγωγές χρησιμοποιούνται κυρίως οι νάνες ποικιλίες, ενώ για κανονικές και όψιμες ή για παραγωγή ξερών φασολιών χρησιμοποιούνται κυρίως οι ημιαναρριχώμενες και οι αναρριχώμενες. 
Ωστόσο, λόγω του ότι η καλλιέργεια του κοινού φασολιού είναι αρκετά ευαίσθητη σε αρρώστιες και εχθρούς και απαιτεί πολλούς ψεκασμούς, θεωρείται αρκετά επιβαρυμένη. Ως εκ τούτου, πρέπει να τα πλένουμε πολύ καλά πριν τα μαγειρέψουμε.
Αυτό που οφείλουμε πάντοτε να έχουμε στο νου μας είναι να είναι φρεσκοκομμένα και να έχουν συλλεχθεί στο σωστό στάδιο ανάπτυξης, για να είναι τρυφερά. Επίσης, να μην έχουν ίνες και σημάδια στην εξωτερική τους επιφάνεια καθώς και να διατηρούν τμήμα από το κοτσάνι τους. Τα φρέσκα φασολάκια διατηρούνται στο οικιακό ψυγείο το πολύ για 7 - 10 ημέρες και αφού τυλιχθούν πρώτα σε χαρτί και τοποθετηθούν σε πλαστική σακούλα. Για μεγαλύτερους χρόνους συντήρησης μπορούν να «ζεματιστούν» και να καταψυχθούν. Στην αγορά κυκλοφορούν αρκετές εμπορικές φίρμες κατεψυγμένων, όλων των τύπων και ποιοτήτων, συμβατικής αλλά και βιολογικής παραγωγής, τα οποία οι καταναλωτές δείχνουν να εμπιστεύονται. Στο γεγονός αυτό συνηγορεί και το εύρημα επιστημονικών μελετών ότι τα κατεψυγμένα προϊόντα, όπως τα φασολάκια, είναι εξίσου καλά ή ελαφρώς λιγότερο θρεπτικά από ό,τι τα φρέσκα.
Νόστιμα και θρεπτικά
Τα φρέσκα φασολάκια αποτελούν πλούσια πηγή βιταμίνης Κ, η οποία συμμετέχει στη διατήρηση της υγείας των οστών. Επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι 1 φλιτζάνι από μαγειρεμένα πράσινα φασολάκια παρέχει περίπου το 17% των ημερήσιων αναγκών σε βιταμίνη Κ, 16% - 20% σε διαιτητικές ίνες, 16% σε μαγγάνιο, 13% σε βιταμίνη C, 10% σε φυλλικό οξύ, 10% σε σίδηρο για τους άντρες και 4,5% για τις γυναίκες, 9% σε βιταμίνη Β2 (ριβοφλαβίνη), 7,5% σε βιταμίνη Β1 (θειαμίνη), 6% σε μαγνήσιο και ασβέστιο και 4% - 5% σε φωσφόρο, στις βιταμίνες Β3 (νιασίνη), Β6 (πυριδοξίνη), Α και σε κάλιο.
Καθημερινή