-->

Σάββατο, 12 Απριλίου 2008

Θα επιβιώσει ο Γουτεμβέργιος;

Αγαπητό μου χαμομηλάκι,

Tο 1990 τα cd rom και η αρχή της ψηφιακής επανάστασης είχαν την τιμητική τους. Τότε τα ερωτήματα ήταν αν θα επιβιώσει ο Γουτεμβέργιος και πώς θα είναι το αυριανό σχολείο..

Βλ. και διήγημα: O κύριος ...Σιντιρόμ και το τέλος του παραδοσιακού βιβλίου! (μέρος πρώτο)



Βλ. και διήγημα: O κύριος ...Σιντιρόμ και το τέλος του παραδοσιακού βιβλίου! (μέρος δεύτερο)





«..το 2009 τότε που θάμαι γω, θάμαι εξήντα χρονών και συ ελπίζω να φαίνεσαι νέα..

και τα παιδιά μας δεν θάχουν καμιά διαφορά, από σένα και μένα..»

τραγούδαγε ο Κώστας Τουρνάς… πριν πολλά χρόνια..

και ήρθε πλέον η ώρα για να διαψευστεί..

όχι φυσικά γιατί δεν φτάνει οσονούπω τα 60 του χρόνια,

αλλά γιατί τα παιδιά, Κώστα , δεν είναι καθόλου όπως ήταν πριν 40 χρόνια…



Tο ...2020 δεν ξέρω αν θα έχουμε πιάσει τους στόχους της ΕΕ για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Πάντως, το σίγουρο είναι, ότι μια παγκόσμια κοινότητα θα έχει ανθήσει στο διαδίκτυο. Ο τρόπος που μαθαίνουμε, εργαζόμαστε θα αλλάξει ριζικά. Το διαδίκτυο θα ενσωματωθεί πλήρως στη ζωή μας και όλος ο πλανήτης θα είναι συνδεδεμένος. Οι πολίτες του κυβερνοχώρου θα αντιπαρατίθενται και θα κινητοποιούνται έξω από κόμματα και κυρβερνήσεις: ήδη τα μπλογκ και τα SMS είναι μια ένδειξη…

[Πέτρος Τζεφέρης]



Η ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Μετρώντας τους πολλούς τρόπους που η ζάχαρη βλάπτει την υγεία

Ο συσχετισμός ανάμεσα στα αναψυκτικά με ζάχαρη και στα διανοητικά προβλήματα υγείας

Μία νορβηγική μελέτη έδειξε ότι έφηβοι που πίνουν μεγάλες ποσότητες αναψυκτικών με ζάχαρη έχουν και περισσότερα διανοητικά προβλήματα υγείας, όπως υπερδραστηριότητα και κατάθλιψη.

Περισσότεροι από 5,000 Νορβηγοί 15-16 ετών αξιολογήθηκαν αναφορικά με τις συνήθειές τους στα αναψυκτικά, και αργότερα συμπλήρωσαν ένα πρότυπο ερωτηματολόγιο διανοητικής υγείας.

Υπήρχε ένας σαφής συσχετισμός ανάμεσα στα αναψυκτικά και στην υπερδραστηριότητα και επιπλέον συσχετισμοί με άλλες διανοητικές ταραχές.

Οι περισσότεροι από τους εφήβους έπιναν 1 με 6 αναψυκτικά την εβδομάδα. Οι έφηβοι που παρέλειπαν το πρωινό ή το μεσημεριανό έτειναν να καταναλώνουν περισσότερα αναψυκτικά απ’ό,τι άλλοι. Τα χειρότερα διανοητικά προβλήματα εμφανίστηκαν στο 10% των αγοριών και στο 2% των κοριτσιών που έπιναν 4 ή περισσότερα αναψυκτικά την ημέρα.

Το σχόλιο του Dr. Mercola

Αν θέλετε να παραμείνετε υγιείς θα πρέπει σταδιακά να ελαττώσετε την πρόσληψη ζάχαρης.

Η ζάχαρη μπορεί να σας βλάψει και με άλλους τρόπους, δεν παραξενεύτηκα όταν διάβασα αυτή την μελέτη που αποδεικνύει ότι οι Ευρωπαίοι έφηβοι που έπιναν περισσότερα αναψυκτικά – από τα χειρότερα ροφήματα που μπορεί κανείς να πιει – υπέφεραν από πολύ περισσότερα διανοητικά προβλήματα υγείας από τον κανόνα.

Θα πρέπει να προσέξουμε ότι αυτά τα αποτελέσματα αναφέρονται κυρίως στην πρόσληψη ζάχαρης που καταναλώνουν οι έφηβοι από αυτά τα αναψυκτικά, που σημαίνει ότι καρκινογόνα χημικά όπως το βενζένιο δεν μελετήθηκαν καθόλου.

Το πρόβλημα σίγουρα επεκτείνεται και πέρα από την Ευρώπη – τα αναψυκτικά είναι ο μοναδικός σημαντικότερος παράγοντας στην επιδημία της παιδικής παχυσαρκίας που σαρώνει την Αμερική (και την Ελλάδα). Πράγματι, τα αναψυκτικά είναι η νούμερο ένα πηγή θερμίδων στην Αμερική. Μαζί με την υπερδραστηριότητα και τα διανοητικά προβλήματα, μερικές καταστάσεις που συνδέονται με την πρόσληψη αναψυκτικών συμπεριλαμβάνουν:

  • Οστεοπόρωση
  • Αϋπνία
  • Νεφρόλιθοι
  • Φθορά δοντιών

Το χειρότερο απ’όλα, ωστόσο, είναι η παχυσαρκία. Σκεφτείτε το γεγονός ότι ο κίνδυνος για παχυσαρκία αυξάνεται κατά 60% για κάθε κουτάκι αναψυκτικού που πίνετε, και η παχυσαρκία μπορεί στην πραγματικότητα να ελαττώσει την μέση ηλικία θνησιμότητας στην Ηνωμένες Πολιτείες σ’ ένα τόσο χαμηλό σημείο στο οποίο τα παιδιά μας θα πεθαίνουν σε μικρότερη ηλικία απ’ ότι εμείς για πρώτη φορά στην ιστορία.

Προφανώς, το πιο εύκολο πράγμα που μπορείτε να κάνετε για την βελτίωση της υγείας σας είναι να σταματήσετε να πίνετε αναψυκτικά από σήμερα.

Η ζάχαρη από τα αναψυκτικά είναι η νούμερο ένα πηγή θερμίδων στην Αμερική. Σαφώς ο πιο δραστικός τρόπος για να ελαττώσετε την πρόσληψη ζάχαρης είναι να σταματήσετε να πίνετε αναψυκτικά. Αυτό ισχύει για όλα τα αναψυκτικά, και ιδίως για τα αναψυκτικά διαίτης. Η ζάχαρη είναι σαφώς κάτι που πρέπει να αποφεύγετε, αλλά μετά από 2 χρόνια μελέτης αυτού του θέματος είμαι πεπεισμένος ότι τα τεχνητά γλυκαντικά είναι ακόμη χειρότερα για σας.

Είναι το ισοδύναμο του 21ου αιώνα του καπνίσματος.

Να θυμάστε ότι τα παιδιά βλέπουν και μιμούνται αυτά που κάνουν οι γονείς τους, έτσι αν σταματήσετε να πίνετε αναψυκτικά, θα βοηθήσετε την προσπάθεια της ενθάρρυνσης των παιδιών σας να μείνουν υγιή.


Μετρώντας τους πολλούς τρόπους που η ζάχαρη βλάπτει την υγεία

  1. Η ζάχαρη μπορεί να καταστείλλει το ανοσοποιητικό σύστημα και να βλάψει τις άμυνες εναντίον μεταδοτικών ασθενειών.
  2. Η ζάχαρη αναστατώνει τις οργανικές συγγένειες του σώματος΄ προκαλεί ανεπάρκειες χρωμίου και χαλκού και παρεμβαίνει στην απορρόφηση ασβεστίου και μαγνησίου.
  3. Η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει μια ραγδαία αύξηση της αδρεναλίνης, υπερδραστηριότητα, ανησυχία, αδυναμία συγκέντρωσης, και ιδιοτροπίες στα παιδιά.
  4. Η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει μια σημαντική αύξηση στην συνολική χοληστερόλη, τριγλυκερίδια και στην κακή χοληστερόλη και μείωση της καλής χοληστερόλης.
  5. Η ζάχαρη προκαλεί απώλεια της ελαστικότητας και της λειτουργικότητας των ιστών.
  6. Η ζάχαρη τρέφει τα καρκινικά κύτταρα και έχει συνδεθεί με την ανάπτυξη του καρκίνου του μαστού, των ωοθηκών, του προστάτη, του εντέρου, του παγκρέατος, της χοληδόχου κύστεως, των πνευμόνων και του στομάχου.
  7. Η ζάχαρη μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα της γλυκόζης και να προκαλέσει αντιδραστική υπογλυκαιμία.
  8. Η ζάχαρη μπορεί να εξασθενήσει την όραση.
  9. Η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα με την γαστρεντερική οδό συμπεριλαμβανομένων: όξινη πεπτική οδός, δυσπεψία, ελλειπής αναρρόφηση σε ασθενείς με εντερικές ασθένειες, αυξημένος κίνδυνος της ασθένειας του Κρόουν, και ελκώδης κολίτιδα.
  10. Η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει πρόωρη γήρανση.
  11. Η ζάχαρη μπορεί να οδηγήσει στον αλκοολισμό.
  12. Η ζάχαρη μπορεί να κάνει το σάλιο όξινο, να φθείρει τα δόντια, και να δημιουργήσει περιοδοντικές ασθένειες.
  13. Η ζάχαρη συμβάλλει στην παχυσαρκία.
  14. Η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει αυτοάνοσες ασθένειες όπως: αρθρίτιδα, άσθμα, πολλαπλή αρτηριοσκλήρυνση.
  15. Η ζάχαρη βοηθά στην ανεξέλεγκτη ανάπτυξη της Κάντιτα.
  16. Η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει χολόλιθους.
  17. Η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή σκωληκοειδούς απόφυσης.
  18. Η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει αιμορροΐδες.
  19. Η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει κιρσούς.
  20. Η ζάχαρη μπορεί να συμβάλλει στην οστεοπόρωση.
  21. Η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει μείωση της ευαισθησίας της ινσουλίνης και ως εκ τούτου προκαλεί ανώμαλα υψηλά επίπεδα ινσουλίνης και τελικά διαβήτη.
  22. Η ζάχαρη μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της βιταμίνης Ε.
  23. Η ζάχαρη μπορεί να αυξήσει την συστολική πίεση.
  24. Η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει νύστα και μειωμένη ενεργητικότητα στα παιδιά.
  25. Η υψηλή πρόσληψη ζάχαρης αυξάνει τα μόρια ζάχαρης που προσκολλούνται και κατά συνέπεια καταστρέφουν τις πρωτεΐνες του σώματος.
  26. Η ζάχαρη μπορεί να παρέμβει στην απορρόφηση της πρωτεΐνης.
  27. Η ζάχαρη προκαλεί τροφικές αλλεργίες.
  28. Η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει τοξαιμία στην διάρκεια της εγκυμοσύνης.
  29. Η ζάχαρη μπορεί να συμβάλλει στο έκζεμα των παιδιών.
  30. Η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει αρτηριοσκλήρυνση και καρδιαγγειακές ασθένειες.
  31. Η ζάχαρη μπορεί να βλάψει την δομή του DNA.
  32. Η ζάχαρη μπορεί να αλλάξει την δομή της πρωτεΐνης και να προκαλέσει μόνιμη αλλαγή στον τρόπο που η πρωτεΐνη δρα στο σώμα.
  33. Η ζάχαρη μπορεί να γεράσει το δέρμα αλλάζοντας την δομή του κολλαγόνου.
  34. Η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει καταρράκτη και μυωπία.
  35. Η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει εμφύσημα.
  36. Η υψηλή πρόσληψη ζάχαρης μπορεί να βλάψει την φυσιολογική ομοιόσταση πολλών συστημάτων του σώματος.
  37. Η ζάχαρη ελαττώνει την λειτουργική ικανότητα των ενζύμων.
  38. Η ζάχαρη μπορεί να αυξήσει το μέγεθος του ήπατος διαιρώντας τα κύτταρα και μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα του λίπους του ήπατος.
  39. Η ζάχαρη μπορεί να αυξήσει το μέγεθος των νεφρών και να προκαλέσει παθολογικές αλλαγές στα νεφρά όπως την δημιουργία πετρών στα νεφρά.
  40. Η ζάχαρη μπορεί να καταστρέψει το πάγκρεας.
  41. Η ζάχαρη μπορεί να αυξήσει την κατακράτηση υγρών του σώματος.
  42. Η ζάχαρη είναι ο νούμερο ένα εχθρός για την κινητικότητα του εντέρου.
  43. Η ζάχαρη μπορεί να κάνει τους τένοντες περισσότερο εύθραυστους.
  44. Η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους και ημικρανίες.
  45. Η ζάχαρη μπορεί να ελαττώσει την ικανότητα μάθησης, να επηρρεάσει την εχθρικότητα των παιδιών και προκαλέσεις μαθησιακές διαταραχές.
  46. Η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει αύξηση στα δέλτα, άλφα, και θήτα εγκεφαλικά κύτταρα τα οποία μπορούν να μεταβάλλουν την ικανότητα του μυαλού να σκέφτεται καθαρά.
  47. Η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει κατάθλιψη.
  48. Η ζάχαρη μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για αρθρίτιδα.
  49. Η ζάχαρη μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για την ασθένεια Αλτσχάιμερ.
  50. Η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει ορμονικές διαταραχές όπως: αυξημένα οιστρογόνα στους άντρες και μείωση της ανάπτυξης των ορμονών.
  51. Η ζάχαρη μπορεί να οδηγήσει σε ζαλάδα.
  52. Δίαιτες υψηλές σε πρόσληψη ζάχαρης θα αυξήσει τις ελεύθερες ρίζες και το οξειδωτικό στρες.
  53. Η ζάχαρη είναι εθιστική ουσία.
  54. Η ζάχαρη μπορεί να είναι μεθυστική, όπως το αλκοόλ.
  55. Η μείωση της ζάχαρης μπορεί να αυξήσει την συναισθηματική σταθερότητα.
  56. Το σώμα μετατρέπει την ζάχαρη σε 2 με 5 φορές περισσότερο λίπος απ’ ό,τι σε άμυλο.
  57. Η γρήγορη απορρόφηση της ζάχαρης προωθεί την υπερβολική κατανάλωση τροφής στα παχύσαρκα άτομα.
  58. Η ζάχαρη μπορεί να μειώσει την ικανότητα της λειτουργίας των επινεφριδίων.
  59. Η ζάχαρη αυξάνει τον κίνδυνο της πολιομυελίτιδας.
  60. Η υψηλή πρόσληψη ζάχαρης μπορεί να προκαλέσει επιληπτικές κρίσεις.
  61. Η ζάχαρη προκαλεί υψηλή πίεση στα παχύσαρκα άτομα.
  62. Η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει τον θάνατο των κυττάρων.
  63. Η ζάχαρη αφυδατώνει τα νεογέννητα.
  64. Η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει ασθένειες των ούλων.

Πηγή: Dr.Mercola , Sugar